V tomto roce nám už nestačí znát pouze písmenka a z nich skládat slova a věty. Vyjadřujeme své myšlenky - nejen ústně, ale snažíme se je vyjádřit i písemně. Začali jsme jednoduše - popisem. Popisovali jsme svého sourozence, později kamaráda. Nakonec jsme se pustili do popisu oblíbené hračky.
Zpočátku se nám práce moc nedařila. Ale poté, až jsme si společně vytvořili osnovu našeho povídání, už nám šlo vymýšlení vět lépe. Společně jsme si naše práce četli a říkali jsme si, co se nám líbilo a které části by šly napsat lépe. Učili jsme se pracovat s chybou. Když jsme měli možnost donést si do třídy k popisu své oblíbené hračky, už jsme se na tuto práci jenom těšili a bez obav jsme se pustili do psaní. Tentokrát už pro nás byla slohová práce lehčí. V komunitním kruhu jsme spolužákům představili svoji oblíbenou hračku, přečetli práci a celý den jsme si o přestávkách s hračkami společně hráli. Byl to prima den.