Takto znělo téma jednoho projektového dne a poté navazujícího projektového vyučování ve dnech následujících.
A bylo o čem přemýšlet a co zkoumat! Horniny a nerosty se prolínaly do hodin nejen přírodovědy, ale i českého jazyka, čtení i výtvarných a pracovních činností. Dozvěděli jsme se o nich mnoho nového, mohli jsme si je pořádně prohlédnout, naučit se je poznávat a třídit. Různými pokusy jsme zjišťovali také jejich vlastnosti. Poučný byl např. pokus s půdou nebo krystalizací soli. Získané informace jsme si upevňovali i ověřovali při didaktických hrách, které pro nás byly připraveny a velmi nás bavily.
Zajímavě jsme si také ve skupinkách připomněli, kde se tady vzalo uhlí. Byly to jednotlivé sloky básně, které nás k tomu neobvyklým způsobem navedly. Potom si každý z nás svou část básně výtvarně zpracoval a po sestavení dějové posloupnosti se nám odkryla krásná báseň od I. Šedivého – UHLÍ. A to nebylo zdaleka všechno. Vyhledávali jsme informace, četli a zapisovali. Také jsme zkoušeli frotáž, stříhali, malovali a vyráběli. Všechny tyto dny byly nabity činnostmi a atmosférou doby dávno minulé.
A jak se nám to líbilo? To můžete vidět nejen na nástěnce na chodbě naší školy , ale i na fotografiích v naší galerii.
Odkaz na fotky: https://photos.app.goo.gl/ghFyiUKR1rGEVtFPA
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 |
15
1
|
16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
Svátek má Zikmund