Společně s lektory jsme se snažili odpovědět na otázku, zda je „Hajný lesa pán?“ „Prošli“ jsme život stromu od semínka až po mrtvé tlející dřevo. Poznávali jsme růst a užitek stromu ve všech fázích jeho života i po jeho odumření. Rozebírali jsme ekologické vztahy mezi organizmy a jejich provázanost.
Vše probíhalo v terénu, kde si žáci na vlastní oči vše prohlédli a osahali si přírodniny, o kterých se mnoho nového dověděli. Hledali dřevokazné houby a vysvětlili si jejich význam v ekosystému. Vyzkoušeli si také práci s lesnickými pomůckami. Zjišťovali věk stromů pomocí lesnické průměrky.
Žáci se dověděli, jaký je rozdíl mezi růstem přirozeného a hospodářského lesa. Uvědomili si důležitost správného hospodaření v lese. Zjistili, že hajný je sice důležitou součástí lesa, ale opravdu není jeho pán.
Během výuky v přírodě lektoři nezapomněli zařadit tematicky motivované hry, které si děti s radostí a s nasazením zahrály.
Strávili jsme zde krásné a podnětné podzimní dopoledne.