Společně s lektory jsme se snažili odpovědět na otázku, zda je „Hajný lesa pán?“ „Prošli“ jsme život stromu od semínka až po mrtvé tlející dřevo. Poznávali jsme růst a užitek stromu ve všech fázích jeho života i po jeho odumření. Rozebírali jsme ekologické vztahy mezi organizmy a jejich provázanost.
Vše probíhalo v terénu, kde si žáci na vlastní oči vše prohlédli a osahali si přírodniny, o kterých se mnoho nového dověděli. Hledali dřevokazné houby a vysvětlili si jejich význam v ekosystému. Vyzkoušeli si také práci s lesnickými pomůckami. Zjišťovali věk stromů pomocí lesnické průměrky.
Žáci se dověděli, jaký je rozdíl mezi růstem přirozeného a hospodářského lesa. Uvědomili si důležitost správného hospodaření v lese. Zjistili, že hajný je sice důležitou součástí lesa, ale opravdu není jeho pán.
Během výuky v přírodě lektoři nezapomněli zařadit tematicky motivované hry, které si děti s radostí a s nasazením zahrály.
Strávili jsme zde krásné a podnětné podzimní dopoledne.
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 |
15
1
|
16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
Svátek má Blažena