Home   Třída Mravenečci Javůrek

Třída Mravenečci Javůrek

Odloučená pracoviště:

třída Mravenečci Javůrek
Javůrek 11 Domašov u Brna 664 83
tel: 739/031905

email: msjavurek@seznam.cz

Učitelky: Bc. Ludmila Musilová Dis.                

Holubíková Aneta

Charakteristika MŠ Javůrek:

Mateřská škola se stala v roce 2019 součástí Základní školy Domašov. Vybavení hračkami, pomůckami, materiály a doplňky odpovídá počtu dětí a je průběžně obnovováno doplňováno dle finančních možností školy nebo z příspěvků a darů rodičů a sponzorů a obce Javůrek.

Kapacita Mateřské školy je 20 dětí. V mateřské škole je jedna věkově smíšená třída dětí od 3 do 6 popř.7 let. Pracují zde 2 učitelky a 1 provozní pracovnice.

Ve třídách je vytvořeno několik tématicky zaměřených hracích center (ateliér, školička, zvídálek, manipulační a stolní hry, kostky a auta, pokojíček, dílna, hudba, divadlo a tělocvična), které děti využívají během celého dne při spontánních i řízených činnostech. Jsou zde stanovena pravidla, která jsou graficky znázorněna.

Pro pohybové aktivity využíváme obecní hřiště a krásné okolí obce – lesy a louky.

Snažíme se vytvářet podmínky pro individuální, skupinové i frontální činnosti, na soukromí dětí je dbáno klidným koutkem (sedací rohová sestava s knihovnou, sedačka, pokojíček). Pro realizaci plánovaných činností jsou vytvářeny vhodné materiální podmínky. Vzdělávání je uskutečňováno ve všech činnostech a situacích, které se během dne vyskytnou. Veškeré aktivity jsou organizovány tak, aby děti byly podněcovány k vlastní aktivitě a experimentování, aby se zapojovaly do organizace činností, pracovaly svým tempem. Režim dne se přizpůsobuje potřebě dětí dokončit činnost, časové rozmezí není závazné, kromě doby podávání jídla.

Rozvržení přímé vyučovací povinnosti učitelek je plánováno do rovnoměrné pracovní doby obou učitelek se záměrem co nejefektivněji využít pedagogického potenciálu v dopoledních hodinách.

Usilujeme o to, aby se děti i dospělí  cítili v mateřské škole dobře a bezpečně. Nově příchozím dětem nabízíme individuální adaptaci ve spolupráci s rodiči.

Pedagogický styl je podporující, vstřícný, vede děti k samostatnosti, mezi zaměstnanci a dětmi se projevuje vzájemná důvěra a tolerance.

Učitelky vůči dětem uplatňují požadavky, které jsou pro ně věkově, vývojově a individuálně přiměřené, respektují osobní psychomotorické tempo dětí a podřizují mu organizaci činností.